2013. május 9., csütörtök

Unbelievably pissed off...

 A Rotonda most kihúzta a gyufát, már lassan egy napja átkozom őket, és azt kívánom, hogy rohadjon meg a jó-édes-anyjuk-összes-befőttje. Elfogadtam, hogy semmiről nem tájékoztatnak és mindennek nekem kell utánajárni. Elfogadtam, hogy az IDEGENNYELVŰ központban nem beszélnek angolul. De az, hogy előre tudják, hogy k*rvára nem lesznek májusban nyelvi kurzusok, mégis elvárták, hogy regisztráljak, bemenjek szóbeli konzultációra, és ezzel meghagynak abban a tudatban, hogy így majd csak-csak átslisszolok a vizsgákon (mert addigra tudni fogok olaszul), és ígérgetik az órarendet, mint Aigner Szilárd a jó időt, hogy aztán a nyolcezredik seggrugdosós levelemre írják azt, hogy 'ja bocs, mégsem lesznek olasz órák'... Na EZ annyira túl van a pofátlanság határán, hogy onnan az már nem több egy halvány pöttynél. A mobilitási iroda meg közben az én seggemet rugdossa, szóval ebben a városban nincsenek nyugton a hátsó fertályak, és nem a túl sok paradicsomtól, amit langyos kakaóval öblítenek le.
A vizsgák pedig amúgy is nehezek lesznek, az pedig pláne nem könnyíti meg a dolgot, hogy nem tudok olaszul.
Hogy nőne körülöttük a meteor árnyéka.

 Paola mostanában mintha nem kedvelne engem annyira. Kifogásolja, ha nyitva marad az ajtóm, amikor elmegyek itthonról, nem jó neki, ha az üres konzervet a szemetesbe dobom, hogy nem viszem el 2 hónap után a saját (!) párnámat és takarómat a mosodába (nem, nem a huzatot, magát a takarót és a párnát... Most komolyan, ki az aki kéthavonta mossa??? Nem tudok én sem koszban élni, tiszta és rendszerető lyány vagyok, de ez már a 'mossál kezet fingás után!' kategória.). Hétfőn volt egy kis megjegyzése rám, miszerint én tudok olaszul, csak lusta vagyok beszélni. LUSTA. Nem értem honnan veszi ezt, amikor mindig olaszul szólok hozzá (lehet, hogy nem kiváló a nyelvtanom, sőőőt, de akkor is próbálkozok), és ő az, aki a mondat közepén angolra vált, még akkor is, ha továbbra is olaszul válaszolok neki. Néha vannak fura kérései, ma például a takarítónőre kellett figyelnem, amíg el nem indultam az órámra, mert nehogy ellopjon valamit, holott lett volna fontosabb dolgom is. Ráadásul foglaltattam neki is jegyet az Incontri-ra, mert mondta, hogy jön, de az utolsó percben mondta, hogy "hááát, lehet, hogy megyek, de lehet, hogy nem", persze aztán nem jött, de még csak üzenetet se küldött, hogy ne várjuk. Paola, mi a rongyba tekert hónaljmankó van veled? Kezdek félni, hogy megszállta valami.

 Jól van, jól van, nem panaszkodunk, nem és nem. Firenzében vagyunk, tessék magunkat kiba... nagyon jól érezni. :) Szombaton elmentem az újdonsült máltai barátnőmmel, Jessicával a az Incontri keretében szervezett táncházba, de mivel eltököltük az időt, meg nem is találtuk elsőre a helyszínt, így az utolsó fél órára értük oda, de nem volt rossz. Másnap Bogdanaval mentem a magyar népzenei koncertre, és meg kell mondjam, nagyon-nagyon jó volt. Fruzsiék minden tánc és/vagy zene elején elmondták, hogy mit kell róla tudni (volt üveges, hortobágyi, gyimesi tánc, meg székely forgatós, verbunk, csárdás, csirip-cserép meg a zsip-zsup... ja nem, az utóbbi kettő már valami más) ppt-s prezentáció meg minden, elég jól meg volt szervezve. A zenészek és a táncosok is nagyon ügyesek voltak, Bogdananak annyira tetszett, hogy a végén felpattant a székéből és állva tapsolt. :) Szóval Paola sajnálhatja, hogy nem jött. A párocska, akik nagyban ropták, minden tánc után megölelték egymást, ami engem nagyon megindított, nem tudom miért. 


 Kedden reggel elmentünk Saraval és Valerievel az Uffizibe, már nyitás előtt ott voltunk, hogy elkerüljük a tömeget, ami a körülményekhez képest egész jól sikerült. Viszont 4 óra járkálás után rájöttünk, hogy egy nap erre a programra vajmi kevés, ráadásul a végére már mindannyian nagyon éhesek voltunk, szóval úgy mászkáltunk Caravaggio festményei között, mint az agyhalott zombik. De tagadhatatlan, hogy nagyon szép volt, bár kb. annyit értek a művészethez, mint kenguru az ábécéhez. Majd valószínűleg elmegyek még egyszer Bogdanaval is. Azután a szivárványon fogunk csúszkálni.

 Este az aperitivon voltam, ami egyáltalán nem volt jó azon kívül, hogy Jessicával beszélgettem. Az egyik szervező srác valahogy nem veszi a lapot, miszerint 'takarodj kifelé az aurámból!', úgyhogy lehet, hogy ideje mindenféle gusztustalan lerázós dolgot kitalálnom. This should be fun. :D

 Alig várom, hogy holnap délután legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése